söndag 28 februari 2010

Serre Chevalier, sicken håla

Mitt i natten den siste februari återvände Rasmus, Emil och jag(Pontus) från ytterligare e tripp i Alperna.
För två dagar sedan fyllde vi bilen med skidor och styrde mot Serre Chevalier, där det ryktades om att vi hade bekanta som höll låda. Bland annat min gamle klasskompis från gymnasiet, Erika.
Färden dit, ovanligt oplanerad som den var, blev mycket lyckad trotts att vi inte hade en karta. Jag körde lite på "känn" vilket inte var så svårt. Dock insåg vi att Italien är ett så mycket finare land och var därför nära att emigrera dit. Men tullen sa nej!
Väl framme i ett aningen oklart Serre Chevalier möttes vi av god mat, god sömn och en helt löjlig skidåkning under lördagen!
Lite hastigt påkommet flög bilen hem mot Val d'Isère igen under lördag natt, dock i snöstorm de förta milen och vi var återigen tvungna att köra igenom Italien eftersom vägen över passet var stängd pga storm. Självklart var Mont Blanc-tunneln stängd den med och vi fick sova i bilen ett tag vilket inte var så ball.

Men vi kom hem och resan får ändå anses som lyckad! Bilder och eventuell film är att vänta.
Om två dagar åker jag hem mot Sverige igen, så vi hoppas på goa dagar innan dess.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar