torsdag 7 januari 2010

Parklife

Efter flera dagars puderpumpande i både sol och snöstorm har det nu blivit två dagar med parkåkande för första gången under denna säsong och måste säga att jag är nöjd med de resultat jag uppvisat. 360:n sitter numera som ett smäck vilket känns helt underbart då den varit lite av ett nemisis för mig ett tag. Att jag kör i parken på ett par 107 skidor med hikingbindningar är inget som jag känner har varit något problem heller men hade varit kul att testa ett par riktiga parkskidor så att man även kan känna på lite rails och boxar.

För Pontus har det dock gått lite segare tyvärr då han efter en crash på en 3:a under gårdagen landande på svanskotan bärandes sitt nitskärp, något som resulterade i stor smärta i denna del av kroppen. Crashen var dock inte värre än att han kunde åka vidare resten av dagen och även idag. Sådana saker sätter sig dock i huvudet så han valde att ta det lite lugnare idag vilket troligtvis var ett väldigt intelligent beslut.

Efter lite lathet kan vi inte ge er några bilder varken på vår fina åkning eller på Pontus fina fejs men det kommer att komma så fort vi får tummen ur och börjar använda kameran.

Här är dock en bild på hur jag ser ut när jag åker + en hjälm självklart.

Blur – Parklife

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar