lördag 9 januari 2010

Anna Anka ska skilja sig!

Hej och hallå i stugorna!
Idag har vi varit och jobbat igen på vårat otroligt givande (i toapappersväg) jobb! Jag jobbar med en fransyska som inte kan ett ord engelska, så kommunikationen i team Svankrike är inte alltid 100. Menmen, vi får jobbet gjort!

Vi har även börjat äta middag på Langley, för vi hörde att de fick varierad kost! Efter en del klurande listade vi också ut att vi kunde spara pengar på den varierade kosten.

Annars händer det mycket i Val d'Isére!
Till exempel köpte vi 100 flaskor champagne härom dagen som jag fick köra upp för berget i en ford.... En spännande upplevelse som jag aldrig glömmer! En inneboende vid namn Joel betalade så snällt som tack för att han får vara just inneboende.

Som min käre vän Kalle bloggat om tidigare har vi nu befunnit oss i en av de två parkerna i val d. (För er mindre insatta är en park i skidsammanhang en backe med hopp).
Det har resulterat i blandade känslor och prestationer. Själv är jag arg....

Jag har diskat på Langley en kväll och fått både pengar och nya bekantskaper. Härligt!

Nu vankas yatzy-kväll.... Funderar på att "liveblogga" så att vi kan dela med oss av vår härlighet..... vad känner vi igen det ifrån??

Stay tuned för mer skidbilder och händelser från Val d'Isére!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar