lördag 26 december 2009

Puderåkning!

De senaste dagarna har vädret tillåtit en stor del puderåkning i La Fornet. Både mellan träd och grenar samt ute på lite öppnare fält. Helt underbart, det är ju därför vi är här. Tyvärr har Pontus inte kunnat deltaga till följd av hans skadade ben, så det har varit jag med övriga svenskar som varit ute och pumpat snö.

Puder innebär dock inte bara glada miner då olyckan ibland är framme, något som skedde den 23:e, dagen innan julafton då Rasmus hamnade i en liten lavin och fick kravla sig upp genom snön för att nå ytan. Resultatet tappade skidor och stavar samt en väldigt obehaglig upplevelse. Nu blir det att aldrig åka offpist utan transiver och sond. Safety First!

Jag har inte heller klarat mig helt helskinnad, efter en dum idé lyckades jag slå min lilla skjärt på en liten klippa något som givit mig vissa svårigheter att sitta ner. Även efter ett annat dropp där landningen blev lite för platt så har jag även ett litet skrapsår på min haka då jag lyckades knäa mig själv.

Då jag agerat fotograf kan jag dock inte erbjuda några bilder på min åkning utan ni för nöja er med bilder på Micke samt någon bild på min vackra nuna.

MF Doom – Powder




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar