onsdag 16 december 2009

Getting betterrrr

Nu när vi i söndags köpte säsongskorten har skidåkningen börjat på riktigt och nu har vi kommit igång på riktigt.... efter tre veckor!


Vem fan är det?










Alla svenska bummare är här nu och det är ett gäng ruggigt goa människor.
Med danskarna "Tömasss" och Cecilie samt våra engelsmän var vi 26 pers i vår lilla lägenhet på 25 kvm här om dagen och det kan inte bli mycket göttare!

Skidåkningen är av världsklass även om det bara ligger 80 cm och är runt 10 minus.
Vi har åkt mest i Tinges och har sett mindre än halva systemet, men vi har ju 4 månader på oss.
Medan Kalle målade igår åkte jag offpist längst bort i Tinges vid "Nålsögat" där en Bondfilm är inspelad ....en av de bättre dagarna i mitt liv, för bättre skidåkninga har jag aldrig varit med om.

Idag tog vi en sväng med bilen igen för att bunkra lite mat och sedan Kalle har börjat knapra på engelsmännens chips så köpte jag ett helt lock, så nu har vi chips så det räcker ett tag....



Nu kommer vi att börja lägga upp lite grööömma in-action-skidbilder också, för det är ju därför vi har bloggen. Ingen matblogg här inte......

peace öööt

3 kommentarer:

  1. Tignes känner jag till men inte Tinges.

    SvaraRadera
  2. Det ser bra ut pôjkar, keep it comin'!

    SvaraRadera
  3. Tinges är coolare än Tignes. Just det!

    SvaraRadera